Norwegian skuffer! På tide å bytte selskap?!

Det virker ikke som Norwegian er opptatt av å ha kunder når dette er over. De skylder reisebyråer og bedrifter millioner av kroner. Jeg har 72 000,- utestående og ville gi dem tilliten til å handle nye billetter for sommeren 2021. Etter å ha lest avisene i det siste og at Norwegian må ha mer penger for å overleve blir man så klart skeptisk om det er lurt å betale inn mer til de.

Jeg har skrevet med dem i omtrent 3 uker for å finne en løsning. Jeg ville ikke betale inn nye 70 000 i depositum, rett og slett fordi jeg ikke har 150 000,- å tape.

Jeg spurte om de kunne overføre min betaling til de nye billettene. Nei!
Om jeg kunne få cashpoint og så handle for dem. Nei.
Om jeg kunne få pengene mine igjen og betale de rett inn igjen. Vi beklager at vi har lange refunderingskøer, vi takker for din tålmodighet. HALLO! Jeg er ikke tålmodig. Jeg har mistet all tålmodighet med dere, og klarer ikke være saklig i mine mail lengre. Man får autosvar og det virker nesten som det er chatrobot. Halvparten av det man spør om blir besvart.

Fristen for å betale de nye billettene var 17 sept, for 4 dager siden. Siden det har vært helg og jeg har skrevet sikkert 2-3 mailer i løpet av helgen, viser det seg at fristen for kansellering var i dag. Det betyr at samtidig som jeg får bekreftelse fra Norwegian at de vil refundere mine penger, sletter de de 80 billettene som jeg har holdt av for neste sommer. 50 mennesker har allerede meldt seg på og må nå få beskjed om at ferien deres har gått i vasken og kanskje ikke blir noe av. Men jeg skal finne en annen løsning. Jeg skal få Ryanair eller Wizzair til å fly ruta deres. Om vi går sammen nok reisebyrå eller folk så lar det seg garantert gjøre når sånne som meg bestiller 100 flybilletter i slengen på en flight.

Jeg skriver igjen at nå som de har sagt de refunderer, betaler jeg pengene rett inn igjen. Neida, dette går IKKE. Men jeg er velkommen til å kjøpe nye billetter, som nå koster minst 3000 kr mer enn det jeg kjøpte de første for.

Utrolig firkanta og lite serviceminded. Reisebyråene er de dere skal leve av fremover. Vi som kjøper halve flyet. Mange hundre billetter i året. For å ha vært en god og trofast kunde i mange år, får man ingen service overhode, kun standardsvar som ikke passer til det du spør om.

Det skal bli sykt vanskelig å drive med turer fremover, når flyselskapene er de som kan bli vår undergang.
Dette er bare trist.

Det er bare å åpne den sabla bookingen igjen så skal jeg betale inn depositum nå som jeg får tilbake, og med den risikoen at jeg kan tape alle penger om dere går konkurs.

#drittlei #støttnorwegianmyass

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *